Onbekend maakt onbemind. Een vijftiende-eeuws schilderij in de stijl van Rogier van der Weyden in de Antwerpse kathedraal
dc.contributor.author | Reyniers, Jeroen | |
dc.coverage.spatial | Brussels | en_US |
dc.coverage.spatial | Belgium | en_US |
dc.coverage.temporal | 15th century | en_US |
dc.date | 2015 | |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T14:59:24Z | |
dc.date.available | 2024-06-19T14:59:24Z | |
dc.identifier.citation | Reyniers, Jeroen, “Onbekend maakt onbemind : een vijftiende-eeuws schilderij in de stijl van Rogier van der Weyden in de Antwerpse kathedraal”, Belgisch Tijdschrift voor Oudheidkunde en Kunstgeschiedenis, Vol. 84 (2015): 57-123 | en_US |
dc.identifier.issn | 0035-077X | |
dc.identifier.other | https://balat.kikirpa.be/document/200061155 | |
dc.identifier.uri | https://orfeo.belnet.be/handle/internal/13298 | |
dc.description | An in-depth study about the 'Mariage of Mary' panel. This object was painted by a follower of Rogier van der Weyden in the fifteenth century. The painting is preserved in the Cathedral of Our Lady in Antwerp. | en_US |
dc.language | nld | en_US |
dc.publisher | Koninklijke Academie voor Oudheidkunde van België | en_US |
dc.title | Onbekend maakt onbemind. Een vijftiende-eeuws schilderij in de stijl van Rogier van der Weyden in de Antwerpse kathedraal | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.subject.frascati | Arts | en_US |
dc.audience | Scientific | en_US |
dc.subject.free | Panel painting | en_US |
dc.subject.free | Flemish primitives | en_US |
dc.subject.free | Rogier van der Weyden | en_US |
dc.subject.free | Antwerp | en_US |
dc.subject.free | Cathedral of Our Lady | en_US |
dc.subject.free | Infraredreflectography | en_US |
dc.subject.free | Iconography | en_US |
dc.source.title | Belgisch Tijdschrift voor Oudheidkunde en Kunstgeschiedenis | en_US |
dc.source.volume | 84 | en_US |
dc.source.page | 57-123 | en_US |
Orfeo.peerreviewed | Yes | en_US |
dc.identifier.publisherlink | https://www.acad.be/sites/default/files/downloads/revue_tijdschrift_2015_vol_84.pdf |